Kukuk.dk er en dansk webshop, som har stormet frem de sidste mange måneder i garnbranchen i Danmark, som betragtes som en af de svære brancher på grund af den stigende konkurrence på nettet.
I denne uge sætter vi fokus på den danske webshop kukuk.dk, som til dagligt drives af af en dansk iværksætter med store ambitioner.
Shoppen er startet af Silas Majgaard, som fungerer som administrerende direktør. Silas ansvar er både drift og marketing – dog outsourcer han specialist opgaverne til konsulenter:
“Jeg startede Kukuk fordi, jeg mener at der er plads til masser af forbedring i en branche, som ellers er ret ny. Det er blevet trendy at strikke og hækle, hvorfor der er poppet mange nye shops frem – jeg mener dog, at jeg kan tilføre endnu mere værdi til de mange danskere som hver eneste dag bestiller garn online”.
Silas fortæller yderligere, at strategien var at lave en webshop, som har fokus på nem overblik og et stort udvalg:
“Kunderne vil gerne have et kæmpe udvalg. Uanset om det er fra mærket Drops eller Hoooked, så skal vi have et stort sortiment. Man kan godt sige, at i takt med at e-handel er blevet en helt almindelig ting, så er forbrugerne blevet en smule forkælet. Det er det, som konkurrencen har skabt – bedre vilkår og det er ifølge min mening 100 % fair”.
Kukuk.dk har indtil videre solgt flere tusinde kilometer garn, og ambitionerne er at være en af de førende butikker i Danmark. De fleste kunder er over 50 %, og på trods af målgruppens alder, har de ingen problemer med at lave en bestilling hos Kukuk.dk
Silas fortæller, at de fleste har en fordom at de ældre i Danmark, når det kommer til online handel men den er ret misvisende. De ældre i Danmark er bedre end de fleste tror, og de bliver desværre gjort til syndebukke i medierne.