Jobsøgning forbindes almindeligvis med at skrive og sende ansøgninger.
Men en arbejdsgiver kan i dag modtage hundredevis af ansøgninger til en enkelt stilling. Du er nødt til at tænke ud af boksen som ledig, hvis du ønsker en hurtig jobsøgningsproces.
En af dine muligheder er at bruge online markedsføring til din fordel og ansøge ved hjælp af Facebook.
Netop dette behandles i en ny bog om jobsøgning skrevet af den debuterende forfatter Søren Sneftrup med et gæstekapitel af markedsføringsspecialisten Halfdan Timm.
I et kapitel med tilhørende video forklares det, hvordan du har mulighed for med Facebook at definere dine mulige arbejdsgivere ud fra jobtitel og præcist målrette annoncering efter dem. Hvis du er mekaniker og ønsker at arbejde for en anden mekaniker, kan du således målrette mekanikere i dit lokalområde med en annonce om dig selv og din arbejdskraft.
Det er blot en lille del af bogen, der i sin primære del også behandler jobsøgning på den almindelige måde – at forstå et jobopslag, skrive en god ansøgning, optimere ens CV og afholde en god jobsamtale.
Bogen om jobsøgning – der har fået det mundrette navn Få Job – sælges online for kr. 279.
Søren Sneftrup fortæller til Esome.dk, at en version med sparring på ens konkrete CV og jobansøgninger er på vej til en pris på cirka det tre-dobbelte. Denne version er især henvendt de, der i forvejen sidder i job, men som ønsker et bedre lønnet job eller et job med mere fleksible vilkår, end de har lige nu.
Bogen er i konkurrence med en lang række i forvejen eksisterende bøger om jobsøgning, men sælges i modsætning til disse alene online. De primære salgskanaler forventes at blive de organiske søgeresultater, e-mail-kampagner samt annoncering på Facebook.