3 retninger, hvor du kan finde job inden for online marketing

Online marketing – eller på dansk online markedsføring – er efterhånden et tilpas udviklet marked til, at du har mulighed for at specialisere dig på dansk.

Online marketing bliver nemlig gjort ud af en lang række forskellige discipliner, som alle sammen ender med at have det samme formål, nemlig at skabe mere omsætning og flere kunder ved hjælp af internettet.

Du har mulighed for i dag at uddanne dig inden for online markedsføring, der tidligere ellers var et eksklusivt autodidakt fag. Se uddannelser som denne i København, hvor du over 8 intensive uger bliver dygtiggjort. Du kan også bruge forskellige e-learning initiativer til at blive dygtigere. I enden kan du få et job – eller måske starte selv..

Herunder de 3 forskellige emner du har mulighed for at vælge og dygtiggøre dig under:

Facebook-annoncering

photodune-4431931-social-media-xs (1)

Facebook som annoncemedie er blevet voksent og der er i dag mange penge at hente på at opsætte dine annoncer ordentligt.

Der er dog også mange penge at spilder, hvis ikke du magter at snævre din segmentering ind, så den lige akkurat rammer målgruppen.

Hvis du først bliver dygtig til Facebook-annoncering har du timer, der er mange penge værd. Det viser sig at Facebook er et yngre medie på den måde, at der er ret få mennesker i Danmark, der er virkeligt dygtige til at bruge det.

Søgemaskineoptimering

Søgemaskineoptimering, forkortet SEO efter det engelske Search Engine Optimization, er drømmen om den gratis trafik. Så simpelt er det ikke, da SEO kun er gratis hvis din tid ingen værdi har. Men det er muligt at få et bedre og bedre afkast med tiden brugt på SEO eftersom du bare får flere og flere besøgende hældt ind på din side fra Google.

Søgemaskineoptimering er et mere modent marked og der er mange udbydere – men der er til gengæld også et enormt behov for professionel hjælp.

Konverteringsoptimering

Det hele behøver ikke at handle om at skaffe trafik.

Den trafik du bruger tid og penge på at skaffe ind skal jo også gerne resultere i flere penge i den anden ende. Netop den del kan du få optimeret ved hjælp af konverteringsoptimering.

Med konverteringsoptimering forsøger du at få flere af dine brugere til at udføre en given handling. Det kan være at lægge en vare i kurven i webshoppen, tilmelde sig arrangementet eller måske noget helt tredje.

Online shopping

Konverteringsoptimering er et felt, der når udført korrekt kan skaffe dig den samme omkostning til halvdelen af de penge, du lige nu bruger på markedsføring. Det må da siges at være attraktivt.

Hvad vælger du?

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *